fbpx

Lokálne Potraviny, ktoré by vo vašom jedálničku nemali chýbať

Zdieľať článok

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Určite ste už mnoho krát čítali o prospešnosti rôznych exotických potravín ako Acai, mango, kokosová voda, či quinoa.To však neznamená, že naše končiny nemajú čo ponúknuť. Práve naopak! Jedením lokálnych potravín dostanete čerstvé, kvalitné potraviny za nižšie ceny a pomôžete tým aj lokálnej ekonomike.
Určite ste už mnoho krát čítali o prospešnosti rôznych exotických potravín ako Acai, mango, kokosová voda, či quinoa.To však neznamená, že naše končiny nemajú čo ponúknuť. Práve naopak! Jedením lokálnych potravín dostanete čerstvé, kvalitné potraviny za nižšie ceny a pomôžete tým aj lokálnej ekonomike.
jedlo a stres

Zaradíte pohánku do vaších fit receptov?

Pohánka je pseudo-obilnina, ktorá sa pestuje aj v našich končinách. Má jemne orieškovú chuť a je skvelá do šalátov, na rizoto, alebo z nej môžete spraviť aj pohánkovú kašu. Navyše je veľmi rýchla na prípravu. Oproti ryži obsahuje oveľa viac vitamínov a minerálov, hlavne vitamíny skupiny B a horčík. Tiež obsahuje pomerne veľa bielkovín, cca 13g/100g.

Obsah

Ľanové semienka plné vlákniny a omega 3

Ľanové semienka by mali byť esenciálne súčasťou denného jedálnička vďaka ich obsahu vlákniny, ktorá podporuje zažívanie, redukuje cholesterol a je bohatým rastlinným zdrojom Omega 3 kyselín, ktorých v dnešnej dobe máme primálo. Majú orieškovú chuť a hodia sa do pečenia (náhrada za vajíčko), šalátov aj do jogurtu. Nezabudnite ich pred tým však pomlieť.

Tekvicové semienka bohaté na magnézium a zinok

Tekvicové semienka sú bohaté na magnézium a zinok, ktorých máme v strave často primálo. Naviac sú ľahko dostupné a môžete ich použiť do jogurtov, či do hustých polievok. Zo semien sú jedny z najbohatších na bielkoviny.

Strukoviny šošovica a bôb

Šošovica a bôb sú strukoviny bohaté na bielkoviny, vitamíny B a železo. Strukoviny obsahujú veľa vlákniny a pred úpravou ich odporúčam aspoň cez noc namočiť a vodu zliať. Pokiaľ nie ste na strukoviny zvyknutí, je dobré pridávať ich do jedálnička postupne.

Maliny, černice, rýbezle a vitamín C

Bobuľové ovocie ako maliny, černice, ríbezle sú bohaté zdroje antioxidantov, rastlinných vitamínov (fytonutrientov), bohaté na vitamín C a vodu. Tiež nekoncentrujú energiu ako napr. banány, čo znamená, že sú vhodné aj do diéty. Netreba sa ich báť pridať ani napr. k praženici.

A čo vy? Aká je vaša obľúbená superpotravina?

Diskusia

Nechajte si posielať najnovšie články

Zadajte svoju  e-mailovú adresu a budete dostávať všetky novinky, články, zľavy.

Najnovšie články

Legíny

Spaľovače tukov

proteíny na chudnutie